Beställning
Köp kan göras antingen via vår webbsida eller direkt i vår butik i Västerås. En bekräftelse på beställningen skickas ut till angiven E-postadress oftast inom några minuter. Skulle du inte få någon bekräftelse så måste du höra av dig till oss. För att göra en beställning måste ni ha ett registrerat och godkänt företagskonto. Vi förbehåller oss oinskränkt rätten att neka kund ett köp utan vidare motivering. Alla beställningar anses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP-nummer på alla beställningar. Har du gjort en beställning av misstag så måste du kontakta oss omedelbart.
Lagerstatus
Observera att lagerstatusen uppdateras nattetid och kan tillfälligtvis vara fel om en produkt säljs slut mellan uppdateringstillfällena.
Betalningsvillkor
För företag sker betalning av varor mot faktura till godkänd och registrerad fakturakund eller med förskottsbetalning.
Priser
Alla priser anges standard inklusive svensk moms, för närvarande 25 %, Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över.
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Vissa avvikelser kan förekomma. Vi kan inte hållas ansvariga att leverera en produkt som är slutsåld eller utgången ur sortimentet. Skulle en produkt inte gå att leverera så meddelar vi det via E-post.
Leveranssätt
Alla produkter levereras från vårt eget lager eller direkt från distributören. Vid beställning av flera olika varor kan ompaketering behöva ske på vårt lager innan leverans till er. Leverans sker som postpaket, företagspaket eller i vissa skrymmande fall med pallfrakt.
Fraktkostnader
Vi har olika fraktkostnader som alla är baserade på varans vikt och storlek. Den verkliga fraktkostnaden inkl ev. avgifter visas alltid sedan du loggat in i kassan.
Returrätt
Vid eventuell retur, oavsett orsak, måste du kontakta oss för att erhålla ett returnummer. Produkten skall returneras i obruten och oskadad originalförpackning. För produkt som inte är ordinarie lagervara gäller ingen returrätt. Returnummer och kopia på kvitto/faktura skall bifogas vid retur. Frakten bekostas av köparen.
Ångerrätt
Vid retur ska produkter vara i "väsentligt oförändrat skick". Produkten får alltså inte vara öppnad/använd. Frakten bekostas av köparen. Företagskund omfattas inte av ångerrätt.
Skadade försändelser
Synliga fel ska anmälas direkt till speditören eller motsvarande. Lös i sådana fall inte ut paketet. Dolda fel måste anmälas till oss inom 3 arbetsdagar efter leverans.
Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med 400:-. Kostnaden faktureras i efterskott. Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkassoservice. Inga undantag görs!
Garanti
Vi lämnar om inget annat anges 12 mån garanti mot material- eller fabrikationsfel på våra produkter. För att garantin ska gälla så måste produkterna ha hanterats på normalt sätt och inte utsatts för påfrestningar utöver det vanliga. Vid slarv eller felaktig hantering gäller inga garantier. Garantin gäller inte heller vid åsknedslag eller liknande yttre påverkan. Mjukvara och dess funktion omfattas aldrig av garanti. Om produkterna modifieras med icke officiell programvara så slutar garantin att gälla om felet beror därav. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Vid garanti- och andra serviceärenden betalar kunden alltid frakten till service och vi eller serviceverkstaden står för frakten ut till kunden. Vi accepterar aldrig kostnader för reparationer vidtagna utan vårt skriftliga godkännande.
Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter eller E-postadresser.
Reservation
Vi reserverar oss mot alla fomer av felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.